teaser Prawie 20 prelegentów i blisko 800 tys. zł nagród. Podsumowanie V Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu

07.10.2021 10:41

Prawie 20 prelegentów i blisko 800 tys. zł nagród. Podsumowanie V Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu

Za nami V Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu organizowany przez Akademię Umiejętności Eurocash – pierwszy zrealizowany w całości online. 29 września prawie 4,3 tys. Uczestników (przedsiębiorców oraz pracowników) wysłuchało kilkunastu prelekcji wygłoszonych m.in. przez Otylię Jędrzejczak, Adama Sztabę, Rafała Brzoskę, Wojciecha Eichelbergera, Rafała Ohme oraz Małgorzatę i Zbigniewa Grycan. Obecni poznali też wyniki dwóch flagowych konkursów grupy: Herosów Polskiej Przedsiębiorczości oraz Herosów na Starcie. W sumie podczas Kongresu rozdano nagrody o łącznej wartości blisko 800 tys. zł.

Wydarzenie pod hasłem „Generacja P – Łączy nas siła pokoleń!” poprowadził ojcowsko-synowski duet Zbigniewa i Filipa Chajzerów. Na scenie pojawiło się też wielu znanych i cenionych prelegentów: Stefan Batory, Rafał Brzoska, Ewa Błaszczyk, Piotr i Ewa Voelkel, Kuba Antoszewski, Sebastian Starzyński, Michał Rusinek, Paulina Mazur, Otylia Jędrzejczak, Olga Kalicka, prof. Rafał Ohme, Wojciech Eichelberger, Adam Sztaba, oraz Małgorzata i Zbigniew Grycan. Ich wystąpienia, pogrupowane w trzy bloki, złożyły się na praktyczną wiedzę dotyczącą całego spektrum tematów istotnych dla niezależnych przedsiębiorców. Jak pod wpływem epidemii zmieniły się zachowania konsumentów? Jakie nowinki technologiczne zdeterminują przyszłość handlu? I wreszcie – jak wykorzystać potencjał współpracy międzypokoleniowej w biznesie? M.in. na te pytania uzyskali odpowiedź przedsiębiorcy podczas ostatniego Kongresu.

Akademia Umiejętności Eurocash powstała po to, żeby edukować i wspierać właścicieli sklepów i ich pracowników. Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu, który jest najważniejszym tego typu wydarzeniem na rynku handlu niezależnego, to dla nas nie tylko czas spotkań i świętowania dotychczasowych osiągnięć, ale przede wszystkim kolejna okazja, żeby realizować swoją misję. Dlatego postawiliśmy na uznanych, doświadczonych prelegentów – ekspertów w swoich dziedzinach, którzy nie tylko mają ogromną wiedzę, ale też potrafią nią inspirować. Informacje, które dostaliśmy od uczestników po Kongresie, pokazują, że to był strzał w dziesiątkę – mówi Agata Dzierba, Menadżer Akademii Umiejętności i organizatorka Kongresu.

Cztery pokolenia – na zakupach i w biznesie

Tematyka części wykładów skupiła się na różnicach między pokoleniami. Prelegenci, którzy reprezentowali wszystkie cztery generacje aktywne dziś na rynku pracy, mówili m.in. o tym, jak działają i jak współpracują ze sobą osoby w różnym wieku.

Baby boomers są mocno zaangażowani w pracę i analitycznie podchodzą do swoich zadań. Pokolenie X jest z kolei bardzo lojalne w stosunku do pracodawcy – to osoby godne zaufania, a także zorientowane na wynik. Igreków wyróżnia szczególnie elastyczność i umiejętność zarządzania wieloma projektami w tym samym czasie. Na rynek pracy wkracza właśnie pokolenie Z, które bardzo intensywnie się komunikuje i żyje jednocześnie w dwóch światach – realnym i wirtualnym. Wszystkie te pokolenia Polaków mają ze sobą coś wspólnego: gen przedsiębiorczości. W Polsce mamy 4 mln przedsiębiorców! Tylko w ciągu ostatnich 10 lat powstało tu 800 tys. nowych firm. Całym sercem je wspieramy i dziś chcemy pokazać przedsiębiorcom, w jaki sposób mogą maksymalnie wykorzystać potencjał międzypokoleniowej współpracy w swoich rodzinnych firmach – mówił Luis Amaral, Prezes Zarządu Grupy Eurocash.

Różnice pomiędzy pokoleniami są widoczne także po stronie konsumentów. O tym, jakie są preferencje zakupowe przedstawicieli różnych generacji, mówił Kuba Antoszewski z firmy badawczej Kantar.

Tym, co łączy wszystkie pokolenia, są wbrew pozorom zakupy w sieci. Wszyscy je robimy! Połowa baby boomers kupuje w internecie, jedna czwarta płaci BLIKiem, aż 87% ma smartfona. W młodszych grupach ten odsetek jest oczywiście jeszcze wyższy. Tym, co nas różni, są jednak potrzeby. Przykładowo, zarówno Zetki, jak i Igreki szukają ofert i promocji, ale z zupełnie innych powodów. W tych pierwszych budzi się duch myśliwego – polują na okazje dla przyjemności. Starsi konsumenci natomiast robią to dlatego, że mają konkretny budżet do zagospodarowania. Charakterystyczne dla Iksów jest to, że robią zakupy rzadziej, ale kupują więcej, natomiast baby boomers szukają marek empatycznych, które realizują ważne cele społeczne. Liczy się dla nich także polskość produktu – wyjaśnił Kuba Antoszewski.

Herosi nagrodzeni po raz kolejny

Po wystąpieniach prelegentów, inspirowanych formatem TEDx, rozpoczęła się część galowa z uroczystym ogłoszeniem wyników dwóch flagowych inicjatyw Grupy Eurocash: Herosów Polskiej Przedsiębiorczości i Herosów na Starcie. Konkursy wspierają misję rozwijania przedsiębiorczości przez Grupę Eurocash i celebrują cechy ważne dla każdego przedsiębiorcy: odwagę biznesową, motywację do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu i odpowiedzialność za innych. To właśnie w tych pięciu kategoriach rywalizowali uczestnicy obu konkursów. W sumie podczas Kongresu przyznano im nagrody o łącznej wartości 784 tys. zł!

5 lat Kongresu, 11 Akademii Umiejętności Eurocash

Akademia Umiejętności Eurocash organizowała Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu po raz 5., ale działa już od 2010 r. – najpierw dla Delikatesów Centrum, a od 2016 r. dla wszystkich sieci organizowanych przez Grupę Eurocash. Poprzez warsztaty, kursy e-learningowe oraz konferencje, AUE wspiera właścicieli sklepów i ich pracowników w rozwijaniu wiedzy z zakresu m.in. zarządzania, standardów pracy i obsługi klienta. W 2020 r. Akademia przeszkoliła w sumie prawie 25 tys. osób.

 



Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

foto Katarzyna Sołowiej

Katarzyna Sołowiej

katarzyna.solowiej@prhub.eu