teaser Herosi Eurocash: setki pomysłów na innowacje w niezależnym handlu

29.08.2019 13:00

Herosi Eurocash: setki pomysłów na innowacje w niezależnym handlu

W pierwszym etapie konkursu „Herosi Innowacyjności” Grupy Eurocash niezależni przedsiębiorcy prowadzący sklepy detaliczne zgłosili aż 661 pomysłów na innowacyjne zmiany w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Największa ilość wniosków spłynęła z województw podkarpackiego, małopolskiego i śląskiego. Wśród wnioskujących najbardziej aktywni byli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum i Lewiatana. Obecnie trwa głosowanie, które potrwa do 10 września.

Spośród wszystkich nadesłanych wniosków aż 303 zgłoszono w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”. W kategorii „Inwestuję w technologię” spłynęło 196 wniosków, a 162 przedsiębiorców zdecydowało się zgłosić pomysł na działania prospołeczne w ramach obszaru „Zmieniam świat lokalnie”.

- Najwięcej, bo prawie 50 proc. wniosków, złożonych zostało w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania” mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash - Dominują tutaj projekty, które zakładają zakup sprzętu potrzebnego do codziennej pracy sklepu np. maszyn do sprzątania czy do krojenia chleba, a także rozwiązania, które mogą rozszerzyć działalność takiej placówki np. aranżacja kącika kawowego, zakup wyposażenia, które pozwoli na wprowadzenie usług gastronomicznych w sklepie czy sprzętu wędzarniczego. Duża liczba wniosków z tej kategorii pokazuje, że niezależni przedsiębiorcy są świadomi tego, że za zmianą potrzeb i oczekiwań konsumentów powinny iść także konkretne i praktyczne zmiany w samych sklepach – dodaje Jacek Owczarek.

Uczestnicy zadowoleni ze zmian w konkursie

W konkursie biorą udział niezależni detaliści z całej Polski, ale największa aktywnością wykazali się przedsiębiorcy z województw: podkarpackiego (167 wniosków), małopolskiego (80 wniosków) i śląskiego (70 wniosków). Najwięcej wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum (355), Lewiatana (118), Euro Sklepu (73) i Groszka (46). Swoje pomysły zgłaszali także właściciele sklepów abc i abc na kołach, Gama, czy Koliber, a także przedsiębiorcy niezrzeszeni w ramach żadnej sieci, ale zaopatrujący się w hurtowniach Grupy.

- Mieliśmy nawet przypadek przedsiębiorcy, dotychczas niezwiązanego z Eurocash, który zaczął robić zakupy w naszej hurtowni, ponieważ bardzo chciał wziąć udział w konkursie - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash. - Ze strony uczestników płynie do nas wiele ciepłych słów dotyczących zmian, jakie wprowadziliśmy w tegorocznej edycji. Uczestnicy doceniają fakt, że „Herosi Innowacyjności” dadzą im możliwość wprowadzenia zmian bezpośrednio w ich sklepach. To pokazuje, że warto było pójść o krok dalej w stosunku do poprzednich edycji. Nasi Herosi wciąż mają możliwość zdobywania środków na projekty prospołeczne, tak jak to było w poprzedniej edycji, ale teraz mogą również zgłaszać pomysły, które dotyczą praktycznych innowacji w ramach samej placówki dodaje Owczarek.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa do 10 września. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzymał od Grupy Eurocash materiały promocyjne, plakat i ulotki, dzięki którym może powiadomić swoich klientów o trwającym głosowaniu. Każdy klient sklepu, który weźmie udział w internetowym głosowaniu i opublikuje na stronie konkursu zdjęcie zrobione w lokalnym sklepie lub w jego okolicy wraz z informacją dlaczego to właśnie w tym sklepie robi swoje zakupy, może wygrać nagrodę pieniężną. Co tydzień do wygrania jest 50 kart przedpłaconych, każda o wartości 50 zł.

Po głosowaniu wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, w którego skład wchodzą niezależni eksperci w każdej z trzech kategorii. Każdą z kategorii opiekuje się jeden z ambasadorów konkursu. Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, jest ambasadorką kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. Opiekunem kategorii „Inwestuję w technologię” jest Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Ambasadorem ostatniej z kategorii - „Stawiam na praktyczne rozwiązania” - jest znany dziennikarz biznesowy i społeczny Przemysław Talkowski.

Na ocenę końcową wniosku składać się będą punkty za poparcie społeczne (liczba głosów z plebiscytu internetowego) oraz punkty przyznane przez członków jury analizujących biznesowy potencjał każdego z pomysłów. Wyniki Herosów Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Organizator konkursu zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę nagrodą w wysokości do 100 000 złotych, a trzech kolejnych laureatów kwotami do 50 000 złotych. Pozostałych 50 laureatów ma szansę na dofinansowanie swojego projektu do 15 000 złotych każdy.



Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.