teaser Wystartowało nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą

31.05.2019 09:52

Wystartowało nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą

Już jest nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą. To licząca ok. 11 000 m. kw. powierzchnia podzielona na kilka stref temperaturowych i logistycznych. Obiekt pozwoli na znaczne zwiększenie wydajnośći pracy oraz zmaksymalizowanie poziomu kontroli nad całym procesem kompletacji zamówień. W przyszłości przełoży się to na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności Frisco.pl.

Frisco.pl, jako lider warszawskiego rynku, jest głównym motorem napędowym dla całego sektora e-grocery w Polsce. Wg szacunków spółki, kategoria e-grocery w Warszawie urosła wartościowo o 14% w 2018 roku, i tym samym osiągnęła udział 2,4% całej sprzedaży FMCG (rynek FMCG w Warszawie jest wart 10,75 mld zł).

– Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Obecnie baza aktywnych klientów Frisco.pl odpowiada już liczbie klientów 7 hipermarketów stacjonarnych. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, który pozwoli nam na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności oraz równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych – mówi Grzegorz Bielecki, Prezes Frisco.pl.

Magazyn o łącznej powierzchni ok. 11 tys. mkw. podzielono na kilka stref temperaturowych i logistycznych, m.in.: strefę przyjęć, magazynowania, strefy buforowe i kompletacyjne, a także strefę wysyłkową, którą obsługuje specjalny robot. Jego zadaniem jest przeniesienie skrzynek ze skompletowanym zamówieniem na wózek transportowy, który finalnie trafi do samochodu dostawczego Frisco.pl. Robot w ciągu godziny jest w stanie spakować nawet 420 takich skrzynek. Wszystkie strefy logistyczne, o których mowa zostały połączone przenośnikami towaru. Będą one obsługiwać ok. 80 % transportu wewnątrzmagazynowego, co przełoży się na znaczny wzrost efektywności.

W magazynie stworzono również specjalne strefy dla produktów świeżych. Umożliwią one rozszerzenie asortymentu tej kategorii.

– Wysoka automatyzacja naszego obiektu niesie szereg korzyści. Przede wszystkim umożliwi szybkie skalowanie obsługi zamówień. Dotychczas, gdy w krótkim czasie zwiększyła się liczba zamówień, mieliśmy czasem problemy, żeby rekrutacja pracowników nadążała za rosnącym popytem. Dzięki automatyzacji, zyskamy na tym polu większą elastyczność, a to z kolei pozwoli nam pozyskiwać dodatkowe zamówienia od klientów, którym zależy na jak najkrótszym terminie dostawy. Dzięki automatyzacji będziemy w stanie znacząco przyspieszyć procesy logistyczne, wydajność zwiększy się kilkukrotnie, a nasze koszty obsługi zamówień spadną docelowo mniej więcej o połowę – mówi Bielecki.

Nowe centrum zmniejszy do minimum liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty, a także pozwoli konsumentom m.in. zamówić jedno większe opakowanie zbiorcze, zamiast kilku mniejszych.

- Uruchomienie nowego magazynu Frisco.pl to najlepszy dowód na to, że rynek e-grocery w Polsce rośnie w siłę. Frisco.pl wyznacza w tym segmencie trendy, co dla nas jako Grupy Eurocash ma bardzo duże znaczenie. Na co dzień wspieramy polskich niezależnych przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy detaliczne, i to właśnie dla nich chcemy zdobywać wiedzę i doświadczenia z obszaru e-grocery. Frisco.pl zapewnia nam taką możliwość  – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.  



Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

***

Frisco.pl to działający od 12 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w hipermarketach. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Dzięki temu zapewnia możliwość zaoszczędzenia czasu oraz zrobienia w jednym miejscu kompleksowych zakupów z dostawą, bez wychodzenia z domu. Frisco.pl posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. Zakupy są dostarczane pod wskazany adres poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.

***

MCI Capital S.A. to jedna z najdynamiczniejszych grup Private Equity w naszym rejonie Europy. Fundusze powiązane z MCI Capital specjalizują się w procesach transformacji cyfrowej, inwestując w czyste modele internetowe (tzw. pure players), spółki przenoszące model biznesowy z tradycyjnej do cyfrowej gospodarki oraz spółki działające na rynku rozwoju infrastruktury internetowej. Inwestycje realizowane są w fazie early stage, growth stage i expansion/buyout stage oraz private debt w Polsce i regionie CEE, w Europie Zachodniej i Skandynawii. www.mci.pl