teaser Kolejne sklepy sieci Duży Ben w Wielkopolsce – pierwsze w modelu franczyzowym i agencyjnym

18.07.2018 11:00

Kolejne sklepy sieci Duży Ben w Wielkopolsce – pierwsze w modelu franczyzowym i agencyjnym

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć nowego typu sklepów z alkoholem, powiększyła się o dwie nowe placówki, w Gnieźnie oraz Poznaniu. Są to pierwsze sklepy konceptu Dużego Bena, który po fazie wewnętrznych testów został oddany w ręce przedsiębiorców. Nowe sklepy funkcjonują w modelu franczyzowym i agencyjnym. Kolejne otwarcia jeszcze w te wakacje.

Od momentu udostępnienia konceptu Dużego Bena franczyzobiorcom, które zapowiedzieliśmy w pierwszym kwartale tego roku, otrzymaliśmy wiele zapytań o możliwość współpracy od Przedsiębiorców z całej Polski. Zarówno tych, którzy prowadzą już sklepy z alkoholem, jak i tych, którzy nie mają własnego lokalu, ale chcieliby dołączyć do sieci Duży Ben – wskazuje Dawid Kula, dyrektor generalny sieci Duży Ben. – Ostatnie miesiące to okres intensywnych rozmów z potencjalnymi Partnerami, których efektem jest uruchomienie nowych placówek w dwóch modelach biznesowych: franczyzowym i agencyjnym. Zakładamy, że jeszcze w te wakacje otworzymy kolejne tego typu sklepy. Stawiamy przy tym na efektywność i jak najszybsze osiągnięcie progu rentowności przez nowe placówki. W pierwszym etapie skupiamy się zatem na rozwoju sieci w Wielkopolsce, by w kolejnym kroku wyjść z naszym konceptem do dalszych regionów – dodaje.

Nowe sklepy z logo Duży Ben pojawiły się przy ul. Witkowskiej 11 w Gnieźnie oraz przy ul. Górna Wilda 74 w Poznaniu.

Placówka gnieźnieńska funkcjonuje w modelu franczyzowym. Jak podkreśla właściciel, współpraca z dużym dystrybutorem, pozwala skupić się na sprzedaży i jakościowej obsłudze klienta, bez martwienia się o nowe rozwiązania marketingowe oraz dopasowany asortyment sklepu.

Sklep w Poznaniu jest z kolei pierwszym w modelu agencyjnym. To propozycja Grupy Eurocash dla tych Przedsiębiorców, którzy nie dysponują wystarczającym kapitałem, aby uruchomić własną placówkę. W systemie agencyjnym to organizator sieci jest właścicielem sklepu, jego wyposażenia oraz towaru. Agent wnosi natomiast swoje zaangażowanie i pracę. Jego rolą jest bieżące prowadzenie sklepu, w tym m.in. zatrudnianie pracowników.

 

O Dużym Benie

Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format nowoczesnego sklepu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop pozwalającą na zrobienie w jednym miejscu zakupów na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, spotkania z przyjaciółmi, po urodziny czy duże imprezy rodzinne. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także napoje, przekąski i akcesoria. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta.

Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/franczyza



Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.