Eurocash szkoli przyszłych sprzedawców

Eurocash szkoli przyszłych sprzedawców

Ponad 130 uczniów wzięło udział w pilotażowym programie Akademii Umiejętności Eurocash dla wybranych szkół zawodowych i branżowych z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego. Każdy z uczniów wziął udział w 3 warsztatach.

W 2017 roku Akademia Umiejętności Eurocash rozpoczęła współpracę z wybranymi szkołami zawodowymi/branżowymi oraz technicznymi, kształcącymi uczniów na kierunkach sprzedawca oraz technik handlowiec. Pilotażowym programem zostały objęte wybrane szkoły z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego. W roku szkolnym 2017/2018 zorganizowanych zostało łącznie 25 warsztatów, w których uczestniczyło 138 uczniów (każdy z nich brał udział w 3 warsztatach). Tematyka zajęć dotyczyła zagadnień związanych m.in. z obsługą klienta i merchandisingiem w sklepie spożywczym. Inicjatywa Akademii Umiejętności Eurocash uzyskała patronat Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Program „Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach” został stworzony w odpowiedzi na rosnący problem braku wykwalifikowanych sprzedawców na rynku pracy. Nadrzędnym celem współpracy szkół i Akademii Umiejętności Eurocash była promocja zawodu sprzedawcy wśród młodych ludzi.

– Polscy niezależni przedsiębiorcy borykają się z brakami kadrowymi. Chodzi zarówno o brak rąk do pracy, jak i niski poziom kwalifikacji zawodowych osób zatrudnianych w handlu. Dotyczy to całego rynku, a więc i naszych klientów – właścicieli sklepów franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Szkoły z roku na rok odnotowują słabnące zainteresowanie kierunkiem sprzedawca przez co coraz częściej łączą różne profile w klasach wielozawodowych lub całkowicie rezygnują z otwierania kolejnych roczników. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, stworzyliśmy inicjatywę, która nie tylko wzbogaca obecny program kształcenia, ale pokazuje również uczniom, że zawód sprzedawcy daje ciekawe perspektywy zawodowe, a w efekcie odpowiedniego zaangażowania może przynieść również dobre wynagrodzenie – dodaje.

W ramach projektu Akademia Umiejętności Eurocash organizuje praktyczne warsztaty dla uczniów, gości w szkołach zawodowych i branżowych podczas dni otwartych oraz organizuje specjalne spotkania z rodzicami. Uczniowie biorący udział w programie mają możliwość odbycia płatnych praktyk zawodowych w sklepach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W trakcie nauki oraz praktyk trenerzy Akademii Umiejętności Eurocash zapewniają indywidualne wsparcie merytoryczne dla uczniów. W ramach tegorocznej edycji programu Eurocash zorganizował m.in. wycieczkę dla uczniów Bieszczadzkiego Zespołu Szkół Zawodowych im. Lecha Wałęsy w Ustrzykach Dolnych do centrum logistycznego w Krosno-Szczepańcowa, w której wzięło udział około 50 osób.

Wraz z początkiem września, ruszy kolejny cykl zajęć warsztatowych dla uczniów. Wezmą w nich udział również klasy pierwsze, których uczniowie będą odbywać praktykę zawodową w sklepach współpracujących z Akademią Umiejętności Eurocash. Dotychczas programem objęci byli uczniowie klas trzecich – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba. – Program „Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach” wejdzie w kolejną fazę, zacieśniając współpracę z kolejnymi szkołami.

***

 

Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie.

Tylko w okresie od września 2016 r. do sierpnia 2017 r. roku w konferencji i warsztatach w ramach Akademii wzięło udział łącznie 13 500 właścicieli i pracowników sklepów, a 14 000 osób skorzystało z platformy edukacyjnej.

Więcej informacji na www.akademiaeurocash.com.pl

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

Kontakt dla mediów

Eurocash szkoli przyszłych sprzedawców

Jan Domański
Rzecznik Prasowy

Jan.Domanski@eurocash.pl
507 010 095

Joanna Brewińska
NBS Communications

jbrewinska@nbs.com.pl
502 255 415